توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 22910
  پرینتخانه » اخبار مهم, ادبی, خبر تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۳ | | ارسال توسط :

نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی «واته» به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی «واته» به کار خود پایان داد
آیین پایانی نخستین جشنواره‌ی منطقه‌ای شعر لکی واته ساعت ۱۵ روز ۱۹ اسفند ماه، در سالن همایش‌های اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد.

به گزارش آوای سیمره، در این آیین که بدون هیچ کمک و همیاری و همکاری از سوی ارگان‌های دولتی و با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، «تیام گودرزی» مجری مطرح بروجردی، گرداننده‌ی بخش‌های مختلف و متنوع این آیین بود.

آغاز برنامه «فرشاد ملک‌پور» هنرمند بروجردی با سرنا نوازی باشندگان را بر سرذوق آورد.

سپس «محمد فصیحی»، دبیر و مسئول برگزاری جشنواره به ارائه‌ی گزارش جامع و کاملی از روند برگزاری و داوری و برپایی جشنواره پرداخت.

در ادامه دکتر «ناصر دولتشاه» به نمایندگی از رییس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد بروجرد، در باب بزرگان و هنرمندان بروجرد سخن راند و از عدم حضور مسئولان بروجردی در حمایت و برگزاری این جشنواره گلایه کرد.

گروه رقص و موسیقی کاسیت به سرپرستی «بهمن هراتی» به اجرای زنده‌ی رقص لری پرداخت که با تشویق بی‌نظیر حضار مواجه شدند.

هم‌چنین از سال‌ها خدمت ادبی و هنری استاد «عیدی عالی‌تبار» تقدیر و سپاس‌گزاری و هدایایی به رسم یادبود به وی اهدا شد.

در ادامه‌ی این آیین، شاعران برگزیده‌ی جشنواره شعرخوانی کردند. «مرتضا قبادی‌پور» از کرمانشاه و «رضا حسن‌وند»(شوریده لرستانی) از الشتر به شعرخوانی پرداختند.

مابین برنامه، «جبار مرادی» ورزشکار و رییس هیئت پرورش اندام فرهنگ دوست، شهرستان بروجرد، در اقدامی غافل‌گیرانه، با اهدای هدایا و مدال‌های قهرمانی خود، از «محمد فصیحی» دبیر جشنواره و استاد «عیدی عالی‌تبار» تقدیر و تجلیل کرد.

پس از این حرکت غافل‌گیرانه، «بابک درویش‌پور» از هرسین، «حجت علی‌پور» و «حشمت آزادبخت» از کوهدشت به خواندن سروده‌های لکی خود پرداختند.

گروه موسیقی «هُم‌دنگ» در ادامه‌ به ارائه‌ی برنامه پرداخت.

«ولی‌اله تیموری» (مبین بروجردی) چند شعر لکی خواند و سپس «حسین دهقان» شاعر بروجردی که مهمان برنامه بود به ارائه‌ی شعرهایی به گویش بروجردی پرداخت.

گروه تئاتر ایرانی به سرپرستی «شریعتمداری» نمایشی را اجرا کرد و سپس «علی نظری جلالوند» از کرمانشاه، «حسن اکبری‌نسب» شاعر کوهدشتی ساکن بروجرد، «احمد کنجوری» از نورآباد، «مرتضا خدایگان» شاعر کوهدشتی ساکن کرج و  «مریم کولیوند» از دره‌شهر و «بهناز ابوالوفایی» (همسر مرتضا خدایگان) از کرج به ترتیب شعرخوانی کردند.

در ادامه «دینا راهپیما» دختر نوجوان سیزده ساله که در مسابقات شاه‌نامه‌خوانی به مقام دومی کشوری دست یافته بود، به نقالی پرداخت.

پیش از اهدای جوایز برگزیدگان، از کتاب «کوچیل» مجموعه اشعار لکی شاعران ایران، که «محمد فصیحی» جمع‌آوری کرده بود، رونمایی شد و در آخر از شاعران برگزیده و تعدادی دیگر از هنرمندان فعال در برگزاری جشنواره، با اهدای جوایزی و بسته‌های فرهنگی و لوح تقدیر قدردانی و تجلیل شد.

نویسنده : گروه خبر و گزارش- زانا کوردستانی | سرچشمه : آوای سیمره
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.