توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 23068
  پرینتخانه » اجتماعی, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱ | | ارسال توسط :

‍ پرستو رفت، پرستوها را دریابید!

‍ پرستو رفت، پرستوها را دریابید!
برون‌داد سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سلامت ایران، در سیل مهاجرت نخبگان حوزه‌ی بهداشت و درمان به خارج از کشور خلاصه می‌شود!

برون‌داد سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سلامت ایران، در سیل مهاجرت نخبگان حوزه‌ی بهداشت و درمان به خارج از کشور خلاصه می‌شود

بچه‌های مردم در سخت‌ترین شرایط زندگی، بیست تا بیست و پنج سال از عمر خود را سپری می‌کنند تا پزشک عمومی و یا پزشک متخصص بشوند و رنگ و طعم خوش زندگی را ببینند و بچشند! با کمال تاسف تازه با تحقیر سیستماتیک شخصیت و هویتشان مواجهه می‌شوند.

باورتان می‌شود که یک پزشک متخصص جراحی با کار شبانه روز و کمترین استراحت در ۲۴ ساعت، ماهی ۱۴ میلیون دریافتی داشته باشد و بعد هم در تهران مستاجر باشد و ۱۰ میلیون تومان اجاره مسکن بدهد، همسر و دو فرزند هم داشته باشد؟

اگر این مقدار دست‌مزد برای یک پزشک متخصص که بهترین سال‌های عمر خود را در کسب دانش و تجربه سپری کرده است، توهین به شخصیت او، توهین به عمر سپری شده‌ی او، توهین به دانش و تمام رنج‌های او، توهین به جوانی برباد رفته‌ی او نیست پس چیست؟

مدیران و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و بیش از همه، وزیر … و نمایندگان بی‌درد، در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ایران، در کجای این جغرافیای توهین‌آمیز نشسته‌اند؟

چرا این جماعت نامسئول، آمار خودکشی همین جوانان را در حین تحصیل نمی‌بینند؟ چرا آمار جدایی و متارکه‌ی همین زوج‌های دانشجو به دلیل مشقات زندگی در طول تحصیل را نمی‌بینند؟ چرا پژوهشی نمی‌کنند تا ببینند بالای ۹۰درصد پزشکان ایران یا بارو بنه‌ی خود را برای مهاجرت بسته‌اند یا در فکر مهاجرت از این خرابه‌ی نخبه‌کش هستند؟

مسئولان بی‌شعور حوزه‌ی بهداشت و درمان چرا به مردم پاسخ نمی‌دهند که علت کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته چیست؟

چند روز است خبر مرگ نابهنگام یکی دیگر از دختران ایران‌زمین در آغازین روزهای سال نو حال همه‌ی ما لرستانی‌ها را به جهنمی از کسالت و ناخوشی بدل کرده است.

خبر خیلی سنگین بود؛ اما بسیار سبک منتشر شد، “پرستو بخشی، پزشک متخصص قلب و عروق در نورآباد لرستان خودکشی کرد.” چه زمینه‌هایی باعث شده، این جوان نخبه که تازه از نعمت پدر و مادر هم محروم شده بود، دست به خودکشی بزند؟

زمینه‌سازان مرگ این پزشک متخصص قلب و عروق در نورآباد لرستان گویا رد و نشانشان به معاونت درمان و مدیریت بیمارستان رحیمی خرم‌آباد و وزارت‌خانه‌ی بهداشت و درمان کشور می‌رسد.

نهادهای نظارتی، بهتر است برای لطمه ندیدن اعتماد مردم، قاتلان واقعی پرستو را به خود مردم معرفی کنند!

هیچ اشکالی ندارد که مردم بدانند، چه کسانی و به چه گناهی این فرزند نخبه‌ی تهرانی را در لیست سیاه قرار داده و حقوق ایشان را نصف کرده‌اند؟ در همین استان چرا دو ماه تمام، معاونت درمان به ایشان ابلاغ نداده است؟ چه کسانی از روی عقده شخصی یا خوش خدمتی به دستورات مافوق، در بیمارستان رحیمی قلب ایشان را که تازه سوگوار پدر و مادر خود بوده شکسته‌اند؟

جا داشت در اعتراض به کوچ پرستوی نازنین که مهمان ما لرستانی‌های مهمان‌نواز بود! کسی مثل دکتر دلفان رییس علوم پزشکی استان از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد یا مدیری لغو ابلاغ می‌شد!

پرستو رفت و بر نمی‌گردد اما عاملان کوچ پرستو را به مردم معرفی کنید! مسئولان عقده‌ای که دستگاه‌های اداری را ملک طلق خود می‌دانند و اعمال سلیقه می‌کنند را عزل کنید!

قلم به دستان در سوگ این پرستو زااار بنویسید! هنرمندان خاموش ننشینید! این مصیبت را مصیبت سنگین بدانید! تا شاهد کوچ پرستوهای دیگر نباشیم!

 

نویسنده : علی گودرزیان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.