توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 17051
  پرینتخانه » اقتصاد, یادداشت تاریخ انتشار : ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ | | ارسال توسط :

وزیری که «سمت» مردم نیست

وزیری که «سمت» مردم نیست
یکم: نیمه‌ي دوم ۱۴۰۰ بود که وزیر صمت خواستار اختیارات بیش‌تری ازسوی دولت شد و قول داد با افزایش تولید خودرو، قیمت‌ها کاهش یابد اما این اتفاق نیفتاد و صرفا فروش خودرو در بورس باعث افزایش درآمد دستگاه‌های ذی‌ربط شد که این امر از سوء مدیربت وزیر صمت حکایت دارد.

دوم: رییس جمهور اخیراً گفته؛«دولت برنامه‌ای برای تغییر و جابه‌جایی ندارد ولی گاهی دلیل تغییر از دلیل ثبات محکم‌تر است و چاره‌ای نیست که برای تداوم و تسریع پیش‌رفت یک مجموعه مدیریت آن تغییر کند.»
به نظر می‌رسد که رییسی هم از عملکرد این وزیر رضایت ندارد و در اندیشه تعیین جانشینی برای اوست
سوم: نماینده‌ی قزوین با انتقاد از سیاست‌های وزیر صمت در موضوع خودرو خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به اقدامات غیرقانونی و تخلفات وی در این خصوص شد. وی گفته:« وزیر صمت برای عرضه خودرو در بورس باید استیضاح شود. چراکه‌ با این سیاست‌گذاری غلط پول فقرا به جیب‌ خودروسازان می‌رود.»
چهارم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: «وزیر صمت با موافقت افزایش تا ۴۲ درصدی قیمت خودرو به افزایش تورم دامن زده است و با استیضاح وی باید به ناکارآمدی‌ها پایان دهیم.»
پنجم: جلال رشیدی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خطاب به وزیر صمت گفته:« مگر در جلسه سران قوا قول ندادی که اجازه افزایش قیمت خودرو را نمی‌دهید؟ ما خرید خودرو را برای مردم و جوانان را تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی کرده‌ایم و اگر افزایش قیمت‌ها دهن‌کجی به مردم نیست پس چیست؟»
ششم: بهارستانی‌ها هم در راستای گرانی کالاهای اساسی برای چندمین‌بار به این وزیر هشدار داده‌اند و این بدان معنی است که وزیر صمت این بار به طور جدی زیر تیغ استیضاح قرار گرفته است.
هفتم: انتقادهای پی‌درپی مجلسیان از وزبرصمت، نارضایتی شدید مردم از گرانی کالاهای اساسی، ضعف عملکرد وزارت صمت در کنترل قیمت کالاها و گرانی‌های سرسام آور، افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو و خلف وعده وزیر در مهار گرانی‌ها و… حاکی از آن است که وزیر صمت، سمت مردم نیست و مردم و مجلس را کلافه کرده است. لذا به نظر می‌رسد که دولت ناگزیر از تعیین جانشین برای اوست. چراکه طرح استیضاح وی در مجلس اعلام وصول شده و احتمالاً جلسه استیضاح وی دهم اردی‌بهشت برگزارشود.

نویسنده : خداداد ابراهیمی | سرچشمه : سیمره‌ی شماره‌ی 665 (4 اردی‌بهشت 1402)
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.