توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 23307
  پرینتخانه » اجتماعی, پیشنهاد سردبیر, یادداشت تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۴۲ | | ارسال توسط :

جهان مرموز ولی موزون

جهان مرموز  ولی موزون
در آفرینش هستی، رمز و رازی هندسی و حساب و کتابی منطقی‌ مترتب است.

گرچه دست یافتن به برخی از رازهای این حقیقت و واقعیات برای برخی از ابنای بشر آشکار شده است ولی معلومات بشر هنوز در مقابل مجهولات هستی بسیار ناچیز است. اما گاهی همین یافته‌ها و دستاوردهای فکری برای بشر خاکی غرورآفرین و غم‌افزاست. زیرا استفاده‌ی نادرست از علم و تکنولوژی موجب وحشت، نامتعادلی در ناموس هستی می‌شود. گاه از دانایی‌ها استفاده‌ی بهینه صورت نمی‌گیرد و همان فاصله‌ی بین علم و عمل سبب جنگ‌ها، ناکامی‌ها، قدرت‌طلبی‌ها و افساد گوناگون می‌گردد. روش پاک‌سرشتان قوم، از جمله انبیا و عقلای قوم تحقق و آموزش قاعده‌مندی در تمام جنبه‌های مختلف زندگی است. امید است، مردم به سمت انسانیت و زندگی سالم و آرامش بخش رهنمون گردند.
بشر هنوز تاریکی ماده و رمز سیاه‌چاله‌هایی را ‌که در فضا و در ستارگان ایجاد می‌شوند، دقیق کشف و رمزگشایی نکرده‌است. بشر هنوز بین ضدین مانده است، مانند این‌که چطور می‌شود هم مُرد و هم زنده بود؟ البته علم الهی قادر به حل این معماهاست و بشر احتمالاً در آینده، و حتا در حال حاضر، برای فهم این رموز تلاش می‌کند.
قدیمی‌ها می‌گفتند درخت‌ها و گیاه‌ها با هم رقابت دارند. الان علوم جدید می‌خواهد بداند، درختان چگونه چشم دارند. ساعت بدن وقتی از او می‌خواهی فلان ساعت از خواب بیدار شوم و چگونه بدن به خواسته‌ی صاحبش پاسخ درست می‌دهد. نقش مهر و الفتی را که بین انسان‌ها، حیوانات، گل‌ها و درخت‌ها، انسی دوجانبه است، کشف و بررسی نماید.
عدد پر رمز و راز هستی یعنی عدد «پی» یا ۳/۱۴ قادر است تمام اهرام‌ها، ساختمان‌ها و کل جهان را با اوزان ریاضی و استفاده از این عدد سامان دهد. رمزهای موجود در قلب زمین، تمدن‌های نامریی و یا تمدن‌های منقرض شده و نابودی و انقراض حیوانات غول‌پیکر و اسطوره‌ای هنوز مورد بحث دانشمندان است. رمز آن شمع حمام فین کاشان و رمز آن ساعت خورشیدی تخت جمشید و طبق سخن استادی اهل تاریخ و باستان‌شناسی آن کوزه‌ی دوران هخامنشی که درفصل سرما و دمای هوایی زیر صفر و برفی، آن کوزه آب را داغ و در هوای گرم، آب درونش را بسیار سرد می‌کرده است. هزاران رمزو راز آشکار و پنهان در هستی ما وجود دارد که بشر می‌تواند با عقل رشاد خویش به آن‌ها بپردازد.
کاش تعلیم و تربیت کشور ما در کنار سلامتی جسم دانش‌آموزان، به پرورش خرد آن‌ها در رشته‌ی متناسب با استعدادشان آن‌ها را بالنده کرد. اگر وقت و سرمایه و هزینه برای مردم این آب و خاک منطقی‌ صرف کرد، مردمی با درایت این کشور بزرگ در سطح جهان کم‌نظیر خواهند بود. تغذیه درست، آبادکردن کشور، کاهش رقابت‌ها، تنگنظری‌ها، و حسادت‌ها، و افزایش همکاری‌ها، خیر خواهی‌ها و بلندنظری‌ها موجب رشد و تعالی هر سرزمین می‌شود.

نویسنده : احمد لطفی | سرچشمه : سیمره‌ی شماره‌ی 717 (شنبه 25 فروردین 1403)
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.