توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 375
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱:۱۸ | | ارسال توسط :

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد/ بيش از ۲ هزارو۴۰۰ مجوز فعاليت در دولت دهم

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در دولت دهم به بيش از دو هزار و ۴۰۰ نشريه مجوز فعاليت داده شده است كه اين رقم با تعداد نشريات مجوز گرفته در ۱۲ سال گذشته برابري مي كند.   به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، محمد جعفر محمد زاده چهارشنبه شب در مراسم افتتاحيه موزه […]

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در دولت دهم به بيش از دو هزار و ۴۰۰ نشريه مجوز فعاليت داده شده است كه اين رقم با تعداد نشريات مجوز گرفته در ۱۲ سال گذشته برابري مي كند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، محمد جعفر محمد زاده چهارشنبه شب در مراسم افتتاحيه موزه ملي مطبوعات و اختتاميه نهمين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري ها افزود: به عبارت ديگر تعداد نشرياتي كه در دولت دهم مجوز فعاليت گرفته اند دو برابر دولت هاي هفتم، هشتم و نهم است.
اين مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شعار معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد را در آغاز كار «توسعه كيفي و تهذيب رسانه اي» عنوان كرد و گفت: در اين راستا اقدام به اصلاح روش ها در مطبوعات شد و بسياري از روش ها و اصطلاحات گذشته مورد اصلاح قرار گفت.
محمد زاده در ادامه به تغيير بسياري از آيين نامه هاي حوزه مطبوعات مانند دريافت ماليات از خبرنگاران و ارايه خدمات رفاهي و صنفي به اصحاب رسانه اشاره كرد و گفت: در اين راستا نيز بخشي از آيين نامه ها تصويب و بخشي ديگر در حال بررسي و تصويب است.
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر اقدام هاي صورت گرفته در سه سال گذشته در حوزه مطبوعات و رسانه ها را چاپ ۱۲۰ عنوان كتاب در حوزه روزنامه نگاري و ارتباطات عنوان كرد و گفت: همچنين در هيچ دولتي به اندازه دولت دهم در حوزه مطبوعات نهادسازي نشده است.
محمد زاده از جمله نهادسازي هاي صورت گرفته در حوزه مطبوعات را ايجاد اتحاديه مطبوعات جهان اسلام خواند و افزود: تعامل و ارتباط مطبوعات ما با مطبوعات جهان اسلام در گذشته بسته بود اما با راه اندازي اتحاديه مطبوعات جهان اسلام، مطبوعات ما جايگاه خود را در جهان اسلام يافته است.
وي از ديگر اقدام هاي صورت گرفته در حوزه نهادسازي مطبوعاتي را راه اندازي سراي روزنامه نگاران ايران بيان كرد وگفت: تا كنون در ۱۴ استان كشور دفاتر سراي روزنامه نگاران ايران راه اندازي شده است.
محمد زاده همچنين به تدوين دانشنامه مطبوعات ايران اشاره كرد و گفت: اين دانشنامه با همكاري تعداد زيادي از استادان دانشگاه مدخل گذاري و مدخل شناسي شده و احتمال جلد نخست آن تا پايان شهريور ماه منتشر مي شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.