توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 364
  پرینتخانه » اقتصاد تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ | | ارسال توسط :

کوهدشت صاحب پتروشیمی می‌شود

سیمره/ گروه خبر: در شماره‌ی ۲۵۲ سیمره خبر « پتروشیمی کوهدشت به زودی کلنگ زنی می‌شود» به نقل از نماینده‌ی کوهدشت در مجلس شورای اسلامی منتشر شد. با پیگیری‌های خبرنگار سیمره معلوم شد که پی‌گیری‌های مدیرعامل بانک ملی ایران ـ آقای فرشاد حیدری ـ در راستای تحقق این پروژه‌ی عظیم پررنگ و تأثیرگذار بوده‌است؛ ضمن […]

سیمره/ گروه خبر: در شماره‌ی ۲۵۲ سیمره خبر « پتروشیمی کوهدشت به زودی کلنگ زنی می‌شود» به نقل از نماینده‌ی کوهدشت در مجلس شورای اسلامی منتشر شد. با پیگیری‌های خبرنگار سیمره معلوم شد که پی‌گیری‌های مدیرعامل بانک ملی ایران ـ آقای فرشاد حیدری ـ در راستای تحقق این پروژه‌ی عظیم پررنگ و تأثیرگذار بوده‌است؛ ضمن سپاس از پی‌گیری و توجه ایشان به زادبوم‌خود از پی‌گیری‌های نماینده‌ی شهر نیز تشکر و قدردانی می‌شود. آن‌گونه که در خبرها آمده، لرستان در زمستان سال ۹۱ به عنوان بی‌کارترین استان کشور شناخته شد. بی‌شک در بین شهرستان‌های لرستان کوهدشت نیز عنوان بی‌کارترین شهرستان را با خود یدک می‌کشد.

سومین شهر استان همواره با بی‌کاری دست و پنجه نرم کرده و می‌کند. تاسیس و ساخت پروژه‌هایی چون شرکت توسعه‌ی پتروشیمی کوهدشت این نوید را می‌دهد که گوشه‌ای از غبار بی‌کاری و محرومیت را از چهره‌ی این منطقه‌ی طلسم شده و یا به عبارتی دیگر نفرین شده بزداید. اکنون که به دست یکی از فرزندان برومند این آب و خاک بارقه‌ای از نور امید در دشت کوهدشت فروزان شده‌است انتظار می‌رود دیگر مسئولان استانی و شهرستانی با استفاده از توان و قدرت خود از هیچ کوشش و تلاشی برای مبارزه با فقر و بی‌کاری دریغ نکنند.
لرستان و به ویژه شهرستان محروم کوهدشت چشم انتظار نگاه ویژه و اورژانسی مسئولان است. تسریع در ساخت سد گاو شمار(معشوره)، تاسیس راه آهن شرق کشور به غرب کشور، ساخت بزرگ‌راه اصفهان به لرستان و نهایتا به کشور عراق و عبور آن از کوهدشت می‌تواند نقش مؤثر و بی‌بدیلی را در توسعه و عمران این منطقه داشته باشد.
به هر روی به احتمال زیاد در طول هفته‌ی جاری پروژه‌ی عظیم پتروشیمی کوهدشت در شرق این شهرستان با حضور مسئولان بلند پایه ملی و استانی کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش سیمره، رئيس هيئت مديره و مديرعامل بانك ملي ايران در زمینه‌ی ویژگی‌های این پروژه اظهار داشت:« مجتمع عظيم پتروشيمي كوهدشت شامل دو پروژه‌ی توليد دواتيل هگزانول به همراه نرمال بوتانول + ايزو بوتانول به ميزان ١١١ هزار تن درسال و اتيلن پروپيلن داين مونومر به ميزان ٤٥ هزار تن در سال با تامين خوراك اتيلن به ميزان ٣٠ هزارتن از خط اتيلن غرب  و پروپيلن به ميزان ٩٠ هزار تن در سال و گاز طبيعي مي‌باشد.»
فرشاد حیدری افزود:« شركت پتروشيمي كوهدشت با سرمايه‌ی اوليه دويست ميليارد ريال تأسيس و ميزان سرمايه‌گذاري طرح بالغ بر٤٨٠ ميليون دلار و پنج هزار ميليارد ريال برآورد شده است.»
وی خاطرنشان کرد:« ميزان اشتغال طرح در زمان اجرا بالغ بر دو هزار نفر و در زمان بهره‌برداري حداقل چهارصد نفر به صورت مستقيم و صدها نفر در بخش‌هاي پايين دستي و در بخش خدمات خواهد بود.» مديرعامل بانك ملي ايران بیان کرد:« مدت زمان اجراي پروژه  از زمان انعقاد قرارداد ساخت ٤٨ ماه برآورد مي‌گردد.»

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 3
  1. مدیر سیمره :
    ۰۱ مرداد ۹۲

    سلام دکترسایت جدید مبارکه خیلی عالیه فقط اگه ممکنه بجای آب وهوا عکس های زیبا یا تبلیغات جایگزین شود چون شبیه وبلاگه

  2. مدیر سیمره :
    ۰۵ مرداد ۹۲

    پرويز گراوند

    سلام مباركه. خوبه. متوع و غني تر است از صفحه قبلي. گرچه چشم من هوكاره به لوح قديمي شده است. در هشت عنوان زير لوگو، جاي طنز خالي خالي خالي است چون يكي از قوت هاي سيمره طنز است. كاش مثل صفحه قديم در دو سال پيش، محدوده هاي زماني به تفكيك ماه براي دسترسي به مطالب گذشته داشت. اگر سرچ مطالب داشته باشد، بهتر است. اگر آب و هوايش جوري بود كه كل شهرهاي استان را تشكيل ميداد بهتر بود.
    مووووففففقققق باشيد.

  3. امیر :
    ۰۹ مرداد ۹۲

    با سلام و احترام، بنده بیش از ۱۵ سال در پروژه های نفت ، گاز و پتروشیمی فعالیت دارم. در زمان ساخت یک مجتمع پتروشیمی که حدود ۲ تا۳ سال طول می کشد می توان انتظار به کارگیری حدود۵۰۰ تا۷۰۰ نفرکارگر و تکنسین را پیش بینی کرد ولی بعد از راه اندازی، چون این واحدها به صورت اتوماتیک کنترل می شوند (اصطلاحا Unman گفته می شود) نیاز به نیروی کار نداشته و کلا برای بهره برداری بیش از ۵۰ نفر نیرو نخواهد داشت. ولی عوارض آن مانند الاینده های بسیار مضر , ترافیک جاده ای و …. برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.