توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 23107
  پرینتخانه » اجتماعی, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ | | ارسال توسط :

بخورید و بِبُرید و بشکنید و بیندازید و بسوزانید

بخورید و بِبُرید و بشکنید و بیندازید و بسوزانید
هم‌وطن! در جایی که سرعت مجاز هشتاد کیلومتر بر ساعت است شما با سرعت صد و هشتاد کیلومتر برانید!

کمربن ایمنی نبندید! آزاد باشید و رها. چه معنی دارد آدمی خودش را به صندلی ببندد!

بهار است، بگذارید بادی به کله‌تان بخورد، کلاه ایمنی یعنی چه؟ بی‌خیال ایمنی لِنگتان را هوا کنید و در خیابان‌های شلوغ تک‌چرخ بزنید!

ویراژ در پیاده‌رو فراموش نشود! لا به لای این شیرین کاری‌ها چند تا هم لایی بکشید!

هم‌وطن!

تفریح بدون آتش که نمی‌شود! هر جا که رفتید آتش بزنید! روشن کنید و رهایش کنید!

با شاسی بلندتان تا ته جنگل برانید! آج لاستیک آفرودهایتان را در تن زمین فرو کنید و گلمیخ تفاخرتان را در چشم ندارها و نظاره گرها!

روی بلندترین و نازک‌ترین شاخه بنشینید و خویش انداز بگیرید! حیف اسم و رسمتان نیست که ناشناخته بماند؟ خرجش یک اسپری بیست هزار تومنی است، هر جا که رفتید نامتان و ننگتان را روی در و دیوار و سنگ و صخره و پل و پایه ها نقش بزنید! آثار باستانی چشم انداز و پاخور بسیار خوبی دارند، امتحان کنید.

هم‌وطن!

جای‌جای طبیعت را با کیسه‌های پلاستیکی تزیین کنید! یکبار مصرف ها را به جان زمین بیندازید. سفر به طبیعت بدون تبر و اره حال نمی‌دهد، همیشه با خود بِبَرید و ببُرید!

اگر یک روز کباب و کوبیده نخورید آن روز شب نمی شود، آن‌قدر بخورید که کیموس معده از حلقتان بریزد بیرون! تخمه و پسته و آجیل فقط شورش خوشمزه است! از سرخ کرده ها غفلت نکنید.

هم‌وطن!

با تفنگ پر در جمع فامیل شوخی کنید و ماشه را هم بچکانید! به خاطر بوق ماشین کناری قمه را از زیر صندلی بکشید بیرون و جنگ قبیله‌ای راه بیندازید! تعطیلات است. شما هم قانون را تعطیل کنید! اخلاق را بفرستید مرخصی. چراغ عقل را خاموش کنید.

هم‌وطن!

چند روز دیگر سیزده بدر است. بپر و بِدَرّ و هر کاری که دلتان خواست و میلتان کشید انجام دهید. در محل شنا ممنوع آب تنی کنید، روز بارانی کف رودخانه چادر بزنید، بروید در پرتگاه ها خویش انداز بگیرید، بنوشید و وقتی که از خود بیخود شدید با تیشه و تبر روی تن همدیگر خط و خش بکشید. بخورید و بِبُرید و بشکنید و بیندازید و بسوزانید اما، بعد که زد و دست و پایتان شکست و «میت تان »۱ نشست و مشکل برایتان پیش آمد حق ندارید بیایید بیمارستان و تریپ آدم حسابی ها را بگیرید و از بی قانونی شاکی شوید و مرتب از فرهنگ رسیدگی به بیماران در کشورهای اروپایی بگویید و از نبودن قانون در بیمارستان‌ها شاکی شوید و فریاد بزنید این کشتارگاه خراب‌شده صاحب ندارد؟! کسی که همه قوانین را پشت سر می گذارد حق ندارد عربده بکشد و ما را مشتی بیسواد خطاب کند و از ما آخرین و به روزترین قواعد و قالب ها را انتظار داشته باشد.

هم‌وطن!

برای وجود نیم سی‌سی هوا داخل لوله سرم روزگار ما را سیاه نکنید!

هم‌وطن عزیز!

برای هر دردی مسکن نمی‌شود زد، برای تزریق مسکن هیاهو و هوار نکنید!

پ.ن

۱، چیزی معادل بادتان نشست!

نویسنده : ماشا اکبری | سرچشمه : آوای سیمره
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.