توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 9450
  پرینتخانه » اجتماعی, گزارش تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۵۶ | | ارسال توسط :

کرونا و داغ‌های مانده بر دل مادران

کرونا و داغ‌های مانده بر دل مادران
کرونا بعد از ۲ سال خوش رقصی برای مردم دنیا امروز با شکلی دیگر در قالب دلتا در حال جولان دادن و داغدار کردن مادران این سرزمین است.

به گزارش ایرنا، هنوز ۶ ماه از عقد پسرش نگذشته که علایم ویروس کرونا در این جوان خوش سیما ظاهر می‌شود، مادر در تدارک برپایی جشنی ساده برای آغاز زندگی تازه دامادش است از یک سو خانه را آماده می‌کند و از سوی دیگر وسایل مود نیاز پسرش را با موجی از شادی در سایه رعایت پروتکل‌ها خریداری می‌کند.‌
تازه عروس با هزاران امید و آرزو با رعایت همه جوانب در تدارک بسته بندی جهیزیه برای رفتن به خانه بخت است که کرونا ناگهان سایه سنگینش را بر روی زندگی او می گستراند.
جوان بالا بلند و خوش سیما که در پیچ و خم‌های زندگی به خوبی طاقت آورده و روی پای خود ایستاده این‌بار در مقابل این ویروس منحوس کم می‌آورد و تخت بیمارستان و نهایت آرامگاه ابدیش خانه بختش می‌شود.
دل پر درد نو عروس و ناله‌ها و ضجه‌های مادر داغدار و سیل اشک جاری شده برای ویران شدن زندگی این ۲ جوان بدرقه راه تازه داماد تا خانه ابدی است.
در روزهای سرد کرونا از این صحنه‌ها زیاد دیدیم، مادران بسیاری در عزای فرزندان نشستند و فرزندان بی‌شماری پدرو مادر و عزیزان خود را در آغوش خاک جای نهادند.
چه بسیار عروس و دامادهایی که درسایه خوش رقصی کرونا عروسی‌هاشان عزا نشد و چه فشارها که بر زندگی اغلب مردم به ویژه کادر درمان وارد نشد، در موج های قبلی کرونا داغ‌های بیشماری بر دل‌ها نشست و عادی انگاری و سهل‌انگاری مردم و برخی مسوولان موجب شد تا پیک پنجم به قول وزیر بهداشت هنوز به اوج قله نرسیده بحران‌های زیادی ایجاد نماید.
شنیدن این خبر که بیش از هشت هزار بیمار کرونایی در تهران بستری هستند و یا آمار بستری‌ها در لرستان از مرز ۶۰۰ تن گذشته و یا دیدن چهرهای پر از اشک مردمی که ناباورانه عزیزان خود را در خاک می نهند همه زنگ خطری بود، که در سایه سهل انگاری به صدا درآمده بود و امروز صدایش را با پرشدن تخت بیمارستان‌ها می‌شنویم.
خوب به یاد داریم که وقتی پیک اول کرونا وارد کشور شد ارزویمان این بود که حتما تا عید ۹۹ این بیماری از جامعه رخت برمی بندد و مردم زندگی عادی را از سرخواهند گرفت.
همه‌ی دانشمندان ایرانی و خارجی عزم خود را جزم کردند تا برای مقابله با این ویروس واکسن تولید شود و اکنون که این مهم به قدرت دانشمندان محقق شده است برای جلوگیر ی از جولان کرونا باید بیش از گذشته در تزریق واکسن جدیت به خرج داد.
شنیده می‌شود در ایران حدود ۶ درصد جامعه هدف واکسینه شده اند که تا رسیدن به ۷۰درصد ایمن‌سازی در حامعه فاصله زیادی وجود دارد.
امروز در جنگ با کرونا مهم‌ترین سلاح همان واکسیناسیون است که دولت باید به طور جدی روزانه با تامین واکسن مورد نیاز حداقل روی یک میلیون دز تزریق نمایند تا کم‌تر شاهد مرگ عزیزان به ویژه نوجوانان و جوانان باشیم.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت:« روند بستری بیماران کرونایی این شهرستان در هفته‌ی جاری افزایشی و وضعیت کرونا قرمز است.»
احمد گودرزیان با اشاره به موج پنجم کرونا در کشور و استان اظهار داشت:« رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بالا ضروری است.»
وی بیان کرد:« شیوه‌نامه‌های بهداشتی طبق موارد قبلی و مصوبات ستاد ملی کرونا برای وضعیت قرمز باید رعایت شود و در این راستا هیچ‌گونه تعللی نباید صورت گیرد.»
معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: «واکسن کرونا برای بیش از ۲۳ هزار شهروند این شهرستان براساس اولویت بندی مشخص تزریق شد.»
شهرام ممدوحی افزود:« واکسیناسیون انجام شده براساس اولویت بیماران خاص، کادر درمان و گروه‌های سنی مشخص در حال انجام است.»
وی با ابراز نگرانی از تداوم افزایش موارد ابتلا به کرونا در این شهرستان بیان کرد: «در حال حاضر شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و بیش از ۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) بستری هستند.»
معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد:« واکسیناسیون در شهرستان با حداکثر ظرفیت در حال انجام است و باید ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند که آمار مبتلا و فوتی‌های روزانه کم شود.»
ممدوحی اضافه کرد: «از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰۵ نفر در بروجرد بر اثر کرونا فوت کرده و ۸۰۳ هزار و ۸۴۹ نفر به صورت تلفنی و حضوری ویزیت شده‌اند.»
ممدوحی گفت:«میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهرستان کم‌تر از ۴۰ درصد است که با توجه به وضعیت قرمز کرونا انتظار می‌رود شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.»

نویسنده : گروه دریافت خبر | سرچشمه : سیمره‌ی 588( 11 امرداد 1400)
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.