توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 8554
  پرینتخانه » پیشخوان تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۵۱ | | ارسال توسط :

کتاب قبرستان غیرانتفاعی منتشر شد

کتاب قبرستان غیرانتفاعی منتشر شد
کتاب «قبرستان غیرانتفاعی» نوشته‌ی وحید حاج‌سعیدی با مقدمه استاد رضا رفیع منتشر شد.

«وحید حاج‌سعیدی» یکی از روزنامه‌نگاران و طنزپردازان کشور است که در سال‌های اخیر نوشته‌های زیادی از ایشان در جراید به چاپ رسیده‌است. او که روزنامه‌نگاری را از سال ۱۳۷۶ در دوران دانشجویی و با نشریه‌ی امانت در ارومیه آغاز کرد، تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ اثر در قالب سرمقاله، مقاله، گزارش، یادداشت، طنز، داستان کوتاه و ترجمه در نشریات معتبر کشوری و استانی به چاپ رسانده‌ و در ۳۸ جشنواره‌ي مطبوعات نیز حائز رتبه برتر شده‌است.

عکس: روی جلد کتاب قبرستان غبرانتفاعی

کتاب «قبرستان غیرانتفاعی» سومین کتاب این روزنامه‌نگار گلستانی است که با موضوع طنز اجتماعی نوشته‌شده‌است.
این کتاب را که نشر زرین اندیشمند و در ۳۰۷ صفحه منتشر کرده، شامل طنز نوشته‌های کوتاه این نویسنده‌ی گلستانی است که در سالیان اخیر در نشریات مختلف کشوری و استانی منتشر شده‌اند.
در مقدمه‌ی این کتاب آمده‌است:
«طنز مکتوب» را مي‌توان يكي از پرمخاطب‌ترین ستون‌های يك نشريه يا رسانه ناميد كه طرفداران زيادي دارد و تقريباً اکثر مخاطبان، خواندن اين بخش را در نشریه از دست نمی‌دهند. كوتاهي و ايجاز، جذابيت و لطافت، توانايي ورود به حوزه‌های مختلف، داشتن هماهنگي با ذائقه‌ی بیش‌تر افراد جامعه، به روز بودن، بيان درد دل اکثریت جامعه و … از جمله دلايل رغبت خوانندگان مطبوعات و رسانه‌های مجازي به خواندن مطالب دارای محتوی طنز محسوب مي‌شود.
با وجود اين مي‌بينيم هنوز بسياري از روزنامه‌ها و جرايد فاقد يك ستون طنز ثابت هستند و تعداد روزنامه‌های کشوری که طنز ثابت و روزانه دارند بسیار ناچیز و اندک است.
بسياري از نشریات حتی با وجود داشتن سابقه طولانی از ورود به اين حوزه ابا دارند و آن را با سیاست‌های نشريه خود در تضاد مي‌بينند! در صورتي كه طنز، ملایم‌ترین، شیرین‌ترین و در مواقعی مؤثرترین نوع انتقاد و به قول قدما تکامل‌یافته‌ترین وجه نقد است كه مي‌تواند بدون ايجاد تنش و مخاصمه به بررسي و معرفي ايرادات و معضلات یک جامعه بپردازد و سایرین را از وجود این معضلات و کاستی‌ها آگاه كند.
نویسنده هدف از نگارش کتاب را آشنا ساختن جامعه به ویژه نسل جوان با مقوله طنز و شیوه‌های ملایم انتقاد از کژتابی های جامعه عنوان کرده است و از آنجا که ذائقه مردم نسبت خواندن مطالب طولانی تغییر کرده است، سعی نموده با کوتاه نویسی حوصله مخاطب را در هنگام مطالعه کتاب، در نظر داشته باشد.

نویسنده : گروه خبر | سرچشمه : سیمره‌ی 575 (13 اردی‌بهشت 400)
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.