توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Thursday, 4 July , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ - 28 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 11456
  پرینتخانه » پیشخوان تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۶ | | ارسال توسط :

کتاب آنالیز چیست؟ آنالیزور کیست؟ منتشر شد

کتاب آنالیز چیست؟ آنالیزور کیست؟ منتشر شد
کتاب آنالیز چیست؟ آنالیزور کیست؟ تألیف «عسکر موسوی» پیش‌کسوت کارکشته و مربی بین‌المللی کشتی قهرمانی کشورمان را انتشارات پریسک در ۱۹۰ صفحه در قطع وزیری منتشر و راهی بازار کتاب کرد.

موسوی که تجربه‌ی سال‌ها مربی‌گری در میدان‌های گوناگون جهانی را با خود دارد، در کتاب حاضر سعی کرده است تا دورنمایی علمی و کاربردی از این تجربیات را به‌صورت روش‌مند در اختیار مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان حرفه‌ای به ورزش‌های قهرمانی قرار دهد تا بینش تحلیلی منطبق بر روش را جایگزین تحلیل‌های سطحی و غیرعلمی کند.

در پیش‌گفتار کتاب می‌خوانیم:
نگارش این کتاب بر پایه‌ی تکمیل و گسترش شکلی و محتوایی فصل ششم کتاب علم و کشتی، مبانی کاربرد علوم در ورزش کشتی، نوشته‌ی سیدعسکر موسوی با عنوان «کنترل، آنالیز و ارزشیابی سطوح عالی ورزشی (مانیتورینگ تمرین)» از انتشارات بامداد کتاب، طراحی و تهیه و تدوین شده است.
در این کتاب، تلاش شده است اصول یا مبانی علمی- کاربردی موضوع «آنالیز و آنالیزوری» به شکلی آموزشی و مدرسه‌ای (آکادمیکی) مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
درست است که گواه‌ها و نمونه‌های (یا مصداق‌های) میدانی ارئه شده‌ی آن مربوط به ورزش کشتی است، اما چارچوب و قالب کلی آن به گونه‌ای فراگیر است که می‌تواند راهنمای کلیه‌ی علاقه‌مندان و پژوهش‌گران فعال در دیگر رشته‌های ورزشی باشد. به ویژه مدرسان و فعالان آموزشی فدراسیون‌های ورزشی و دانشکده‌های علوم ورزشی، نمایندگان کمیته‌ی ملی المپیک در فدراسیون‌ها، مدیران، سرمربیان و دیگر اعضای کادرهای فنی و ورزش‌کاران ورزش‌های گروهی و انفرادی در هر دو بخش بانوان و آقایان به تناسب رشته‌ی ورزشی خود می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.
نگارنده به پشتوانه‎ي پيشينه و كارنامه‎ي فعاليت قهرماني یا مربیگری در چند رشته‎ي ورزشي مانند فوتبال، دو و ميداني، ژيمناستيك، وزنه‎برداري، كوه‎نوردي و به ويژه در هر دو رشته‎ي كشتي آزاد و فرنگي در سطوح مختلف كشوري و ملی و بین‌المللی و هم‎چنين فعاليت‌های پژوهشي و مطالعاتي در زمينه‎ي علوم مختلف ورزشي، سال‎هاست كه متوجه اين كم‎بود و نقص در اجراي برنامه‎ها و پروتكل‎هاي تمرين‎هاي علمي در كليت ورزش قهرماني كشورمان شده و براي برطرف كردن اين کمبود، اقدام به تأليف و نگارش و پيشنهاد نظام يا سيستمي پاسخ‎گو به نظارت، كنترل، آناليز و ارزش‎يابي برنامه‎هاي تمريني علمي طراحي و اجرا شده توسط كادرهاي فني مربي‎گري در تمام رشته‌‎هاي ورزشي کرده‌است.

نویسنده : گروه فرهنگی | سرچشمه : سیمره607
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.