توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 14600
  پرینتخانه » اخبار مهم, سیاست, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ | | ارسال توسط :

پشت پرده‌ی برکناری معاون سیاسی استانداری لرستان؟/ سرپرست جدید معاون سیاسی کیست؟/ در استانداری لرستان چه خبر است؟

پشت پرده‌ی برکناری معاون سیاسی استانداری لرستان؟/ سرپرست جدید معاون سیاسی کیست؟/  در استانداری لرستان چه خبر است؟
روز (یک‌‌شنبه 13 شهریور ماه 1401) رسانه‌های لرستان به نقل از روابط‌عمومی استانداری لرستان، ‌خبر برکناری بهرام ستاری دستنایی را منتشر کردند.

بهرام ستاری ۵۶ ساله، اهل استان چهار محال و بختیاری است. وی از پنجم دی‌ماه ۱۴۰۰ با حکم فرهاد زیویار سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان شد. استاندار زیویار در حکم صادره برای ستاری، نوشته بود: «نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب می‌گردید.»

اما بخت با ستاری یار نبود و از روزهای پایانی سال گذشته میانه‌ی استاندار زیویار و معاون سیاسی‌اش شکر آب شد. در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ این اختلاف بین استاندار و معاون آشکار و شدیدتر شد. شایعه‌ها و سخن‌ها بر سر بازار بود که ستاری یکی از جانشینان احتمالی فرهاد زیویار است. به گفته‌ی منابع خبری در این اواخر حتا دستر‌سی معاون سیاسی به رایانه‌‌ی محل کارش محدود و مسدود شده‌بود. با این‌که وزارت کشور گفته بود، بماند اما او را جواب کرده بود. در زمان سفر قالیباف و یارانش به لرستان، ستاری از دسترس خارج شده بود و این علامت سوالی برای رسانه‌ها به‌وجود آورد که به راستی چرا در این‌ روزها از معاون سیاسی خبری نیست؟!

 

از سرپرست تا سرپرست!

روز به‌روز شایعه‌ها درباره‌ی رفتن بهرام ستاری دستنایی قوت می‌گرفت. برخی گزینه‌های احتمالی برای جانشینی وی نیز بر سر زبان‌ها بود. از جمله‌ یکی از این گزینه‌ها از فرماندار اراک نام برده‌اند که متولد ۱۳۶۱ است. روز یک‌شنبه ۱۳ شهریور اما قرعه به نام مجید منعمی افتاد. منعمی ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد و ۱۱ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ حکم قطعی فرمانداری ویژه‌ی بروجرد برایش صادر شد. وی یک‌سال از عمر استخدام رسمی‌اش می‌گذرد. منعمی، دکترای مدیریت رسانه دارد.

روابط‌عمومی استانداری لرستان، مجید منعمی را پژوهش‌گر و مدرس دانشگاه معرفی کرده‌است. چه خوب است رزومه‌ی کاری این پژوهش‌گر را نیز منتشر کنند و دانشگاهی که در آن تدریس می‌کند.

اما برخی منابع می‌گویند که استاندار زیویار با منعمی هم‌کلاس و مدتی در زمان احمدی‌نژاد در نهاد ریاست‌جمهوری همکار بوده‌اند.

برخی گمانه‌زنی‌ها نیز از تغییر معاون اقتصادی استاندار لرستان، حکایت می‌کند. هم‌چنین از سیدعماد شاهرخی(رییس فعلی سازمان جهاد کشاورزی لرستان) به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی سیروس ابراهیمی(معاون فعلی اقتصادی استاندار لرستان) یاد می‌شود. منابع آگاه می‌گویند سیلِ تغییرات مدیریتی که برخی اطرافیان استانداری هدایت آن را برعهده دارند در راه است و این نشانه‌ی خوبی نیست. دود این شلختگی مدیریتی و بی‌ثباتی به چشم مردمان این دیار می‌رود.

به هر روی ناپایداری و بی‌ثبات مدیریتی در لرستان یکی از مهم‌ترین دلایل توسعه‌نیافتگی این استان به شمار می‌رود. یک نمونه، معاون سیاسی پیشین که حدود ۸ ماه در لرستان بود. شوربختانه باید گفت لرستان همواره مکانی برای تازه‌کارها بوده تا با خطا و آزمایش، گرزی گران بر فرق این استان فلک‌زده بزنند و بار خود را بربندند و بروند سی خود!

و این بیان‌گر سهم بالای لرستان در ایجاد اشتغال و کارورزی خواص است.

اینک بند پایانی مقاله‌ی «بنی‌آدم و استانداری لرستان» که حکایت تلخی را از انتصاب والیان و استانداران لرستان از حالو چهارشنبه، نخستین استاندار بومی تا فرهاد زیویار دومین استاندار بومی لرستان، بیان می‌کند، می‌آوریم تا یه عمق فاجعه بیش‌تر پی‌ببرید:

«انگار همه‌ی بنی‌آدم می‌خواهند بعد از «بنی آدم» به عنوان استاندار لرستان بخت خود را برای یک ماه امتحان کنند! چرا شما نه، حالو چهارشنبه!»۱

۱-بنی‌آدم و استاداری لرستان، سیمره‌ی شماره‌ی ۶۸ (شنبه۱۲ خردادماه۱۳۸۶)

 

*هرگونه برداشت و تلخیص از مطالب این تارنما بدون ذکر منبع ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

 

نویسنده : سیمره- کیانوش رستمی | سرچشمه : seymare
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.