توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ - 17 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 23910
  پرینتخانه » اجتماعی, طنز تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۲۲ | | ارسال توسط :

مديريت و معجزه

مديريت و معجزه
... ما «قلي‌بگ» چندصباحي است عزممان را جزم كرده‌ايم حداقل تا اطلاع ثانوي از نارسايي و مشكلات و عملكرد مسئولان و مديران اجرايي، اعم از فرهنگي، سياسي، اجتماعي، آموزشي، پرورشي، قضايي، انتظامي و غيره و غيره ... گله و شكايت نكنيم!

اگر رخوت و سستي‌اي در اين اراده ما رسوخ كرد و كرديم! بدانيد و آگاه باشيد من‌باب شوخي و تفنن و محض خالي نبودن عريضه مي‌كنيم! چرا كه نقد و نقادي و انتقاد يك‌طرفه، بلانسبت شبيه باد هواست؟! اميدواريم مسئولين عزيز اين شوخي و هر شوخي ديگري را زيرسبيلي در كنند، همان‌طوري كه تا كنون هم چنين كرده‌اند؟!
– حرف و حديث «قلي‌بگ» در اين يك سال و اندي- تلنگري بوده به غول عظيم نارسايي‌ها از قبيل: عدم برنامه‌ريزي كلان در تمام زمينه‌هاي اقتصادي، صنعتي! عدم بهبود روش‌هاي مديريتي در تمام سطوح! زبانم لال! گرايش بيشتر به طرف خط و خط‌بازي و جناح‌بازي! و قس عليهذا …! لابد ما «قلي‌بگ» در اين مدت مذكوره مثل هر انسان بالغ و عاقلي فكر مي‌كرده‌‌ايم در عصر فراگيري و پيشرفت اعجاب‌انگيز تكنولوژي صنعتي- و در عصر ظهور رايانه‌ها با حافظه‌هاي آن‌چناني! در عصر ظهور ربات‌هاي باهوش و آدم‌نما و در عصر … چه و چه …! مديريت و برنامه‌ريزي در امور زيربنايي و روبنايي و … جزيي لاينفك قدرت آدمي است. و آن همه ابزار عجيب و آن همه پيشرفت علمي ساخته و پرداختة ذهن تلاشگر و كاوشگر انسان‌ها است. «ما هم به زعم خودمان انسانيم.» و همه چيز و همه كار در كف باكفايت اين عنصر دوپا شدني است!!
– امّا تازه فهميديم اي واي … زهي خيال باطل! با حضور شانس و «معجزه» مديريت و برنامه‌ريزي و چه و چه … يعني كشك؟!
– توضيح اين‌كه: خود كشك چيز بدي نيست! در اين وانفساي گراني و تورم داشتن كشك هم كشكي نيست؟!
– ظاهراً اولين معجزه كه در سطوح مديران اجرايي ما رخ نموده است، همين توزيع و تقسيم «نفت» است! نفتي كه صف‌هاي طويل‌اش تا همين اواخر چون لشكر سلم و تور شهره خاص و عام بود!
توضيح واضحات: جوجه را آخر پاييز مي‌شمرند! اگر اين معجزه تا آخر پاييزي ديگر دوام بياورد. معجزه‌اي واقعاً معركه است!.
– خوب … حالا كه معجزه دارد گاماس‌گاماس به ياري مديران ما مي‌شتابد، خوب است آرزو كنيم سروقت ديگر مشكلات ما از قبيل: بيكاري جان‌فرساي جوانان، جلوگيري از افت شديد تحصيلي دانش‌آموزان! اصلاح نظام اقتصادي و اداري و قضايي …! نهادينه كردن قانون و قانون‌گرايي در ردة مسئولين، رونق بخشيدن به امور كشاورزي، تهية كود و بذر و سموم دفع آفات، كنترل تورم و گراني، سركشي به توزيع گاز و گوشت و برنج و غيره … چاره‌انديشي براي ترافيك شهري، و امور ديگري در همين راستا برود، و همه را معجزه‌وار حل و فصل نمايد … تا ما بمانيم و با فراغت خيال و بزنيم به كوچه‌باغ‌هاي اطراف و آواز خوش آن‌چناني سر بدهيم.
همگي بگوييد: ان‌شاء‌الله.

نویسنده : علی‌مردان عسکری‌عالم | سرچشمه : سیمره‌ی شماره‌ی 722 (1 خرداد 1403)
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.