توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 11431
  پرینتخانه » اجتماعی, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۴۹ | | ارسال توسط :

شهید قاسم سلیمانی سردار و سپهبدی جهانی

شهید قاسم سلیمانی سردار و سپهبدی جهانی
برخی انسان‌ها آن‌قدر ظرفیت و کمالاتِ انسانی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی‌شان بالا می‌رود، که عملکردشان از دایره‌ی خانواده، روستا، شهر، استان و کشورشان وسیع‌تر می‌شود که در حرفه‌ی خود، انسانی جهانی می‌شوند در سطح پیامبران پیامبران اولوالعزم و سید آن‌ها آخرین پیامبر را رحمت‌للعالمین معرفی کرده‌اند.

در سطح دانشمندان شیخ سعدی که بر سر در ساختمان سازمان ملل متحد سخنش را نوشته‌اند:
بنی‌آدم اعضای یک‌دیگرند
که در آفرینش زیک گوهرند
بنابر آثار فرهنگی و قلمی سعدی اکنون جهان با شخصیت، انسانیت و کلامش آشنا هستند و شایسته است وی را شیخ‌العالمین معرفی کرد. همان‌طور که ادیسون و سایر دانشمندان که در رشته‌های گوناگون خویش به بشریت خدمت کرده‌اند، همگی مورد احترام مردم آزاده و دانای جهان هستند.
سردار و سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی که نجات انسان‌ها و آرامش بخشی به آن‌ها را سرلوحه‌ی زندگی خویش قرار داده بود، برای دفع متجاوزان، دژخیمان و مهاجمان تاریک ضمیر و تروریست‌های منحرف اعم از داعش، تکفیری و… نهایت تلاش و جهاد فی سبیل‌الله را از عنفوان جوانی با اجرای رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) در خط مقدم جبهه‌های حق علیه متجاوزان و مهاجمان خالصانه شروع کردند.
وی انسانی مردمی و با دین و ایمان بودند که در تمام صحنه‌های دفاع از مردم مظلوم و مصیبت دیده، همکاری و ایثارگری خویش را به منصه‌ی ظهور می‌گذاشت. کارش چون دارای عنصر اخلاص و در راه رضای خداوند بود، مهرش بر دل‌ها می‌نشست و آوازه‌ی خدماتش در دل‌ها نفود می‌کرد تا آن‌جا که مردم آزاده‌ی جهان، مظلومان سوریه، عراق، لبنان و یمن و فلسطین و… آثار خدمات وی را در حافظه‌ی تاریخی خود دارند.
مجاهدت‌های این سردار رشید جهانی چنان ارزشمند بود که مخالفان را هم به ستایش واداشت.
چون شهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی مرام و فعالیت‌ها و خدماتش نجات انسان‌های مظلوم از چنگال ستم‌گران، صرف نظر از ملیت، رنگ و مذهب آن‌ها بوده است، باید ایشان را سپهبد جهانی لقب داد.
سردارسپهبد حاج‌قاسم سلیمانی متعلق به همه‌ی بشریت است، وی به‌سان یوسف، طرفداران بی‌شماری از اقشار ضعیف تا قوی دارد، برخی به احترام اخلاص در عملش وی را دوست دارند، برخی برای رسیدن به مطامع دنیوی و سوء‌استفاده از نامش، ارادت می‌ورزند، ولی جنس کار او الهی بوده است. هرکس برای رضای خدا و شناختن مرام و مسلک جهانی وی تعریف و تمجید و عمل می‌کند در دوستی و ارادتش بوی اخلاص به مشام می‌رسد، وگرنه باید تغییر رویه بدهد.
مرگش به‌ دست شقی‌ترین تروریست‌های استکبار جهانی رقم خورد. آن‌ها به خیال خام خود قصد محو کردن جسم و جان و راهش را داشتند، ولی خداوند با شهادتش نام، آوازه و خدماتش را در سطح جهان شناخته‌تر کرد.
اکنون شهیدحاج قاسم سلیمانی برای هزاران هزار جوانِ جویای انسانیت در سطح جهان وی را الگوی مبارزه با ستم‌گران، تروریست‌ها و متجاوزان می‌دانند و در ادامه‌ی این راه سر از پا نمی‌شناسند و مشتاق شهادتند.
دلیل محبوبیت شهیدحاج قاسم سلیمانی و حکومتش بر دل‌های آزادگان جهان، همانا اخلاصِ در عمل وی بوده است.
آن عالی‌جابِ عالی‌جاه پیرو آن رهبرِ عارف کیش است که مرد مسلمان به ویژه معلمان و دانش‌آموزان ایران زمین در دهه‌ی اول انقلاب شعار می‌دادند؛
پیام‌های خمینی به دنیا این‌چنین است
خروش مستضعفین علیه ظالمین است
سپهبد قاسم سلیمانی ساعتی قبل از شهادتش چنین نوشته بود؛
خداوندا مرا پاکیزه بپذیر
خداوندا عاشق دیدارتم
همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود.
سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی مصداق فردی است که ذاتش مُتَخَلِق به صفات الهی شده بود و اخلاص و بندگی وی به درگاه خدا چنان عظمتی به وی عنایت کرده بود،که اولاً با ردای شهادت پاداشش داد و هم‌چنین مِهر او را در دل‌ها جاودانه کرد. آن شهید بزرگ، سردار دل‌ها لقب گرفت و جهان را به حقانیت اسلامِ ناب و عظمت ظلم ستیزی، وی و یارانش را بر همگان آشکار کرد.
روحش شاد و یادش گرامی‌باد!

نویسنده : احمد لطفی | سرچشمه : سیمره607(13 دی‌ماه1400)
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.