توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 7743
  پرینتخانه » اخبار مهم, سیاست تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ | | ارسال توسط :

سفر نوبخت با دستان خالی

سفر نوبخت با دستان خالی
سفر بدون بازده جناب نوبخت به لرستان را می‌توان به نوعی آخرین سفر کاری و مدیریتی ایشان در ایستگاه ناکارآمدی دولت تدبیر و امید در لرستان ثبت و ضبط نمود!

سفری ناامیدکننده و شاید از سر رفع تکلیف و اجبار و به مناسبت دهه‌ی فجر و ارائه‌ی گزارشی شنیدنی در راستای کارآفرینی و عمران و آبادانی و خدمات دولت به مردم لرستان نام برد؛ اما می‌بینیم که قفل‌های زنگ‌زده‌ی توسعه‌نیافتگی، بیکاری، رکود صنعتی، عدم تخصیص اعتبارات ملی و استانی آن‌چنان محکم بر دروازه‌های اقتصاد، صنعت، کشاورزی و… زده شده که هرگز با کلید بنفش و با دستان کم‌تحرک رییس برنامه و بودجه‌ی فعلی باز نخواهدشد!
بدون شک پاره‌ای از این مشکلات و معضلات ریشه در گذشته و ساختار ناکارآمد مدیریت استانی، عدم مطالبه‌گری مردم، مدح و ثنای حوزه‌های رسانه‌ای و خبری دارد که بادمیدن در بوق و شیپور و دهل خویش به یاری مدیران ضعیف و بی‌تخصص آمدند؛ اما در حقیقت می‌دانیم که آوای دهل تنها صدایی است که از دور خوش است وگرنه در این معرکه رقص میدانی سه‌پا و سما‌گونه بازیگرانی بجز «مدیران ضعیف با دستمال‌های بنفش کم‌رنگ» وجود ندارند که نه یادآور چوپی‌گیران است و نه نام و نشانی از سرچوپی اما در حقیقت باید گفت بازیگران سرزمین زخمی زاگرس در لرستان نخبگان، تحصیل‌کردگان و کسانی هستند که این روزها تنها با «ساز چمر» در کنج عزلت ماوی گزیده و سوگوار ماتم و سیه‌روزی مردمی هستند که از فقر و فلاکت و بیکاری در رنج و عذاب‌اند.
بنا بر گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی دولت، معاون رییس جمهور در سفری«شتاب‌زده» و ۱۲ ساعته برای بازدید از طرح‌های «نیمه‌تمام» و افتتاح برخی طرح‌ها و وعده‌ی ایجاد اشتغال‌زایی ۱۰۰۰۰نفره به این دیار سفر کردند!

آن‌چه که جای تامل دارد این است که:
– دولت دوم تدبیر و امید ظرف ۳ سال و ۹ ماه نتوانسته است ۳۶ طرح را به سرانجامی برسانند، حال چگونه ظرف این چند ماه باقی‌مانده می‌تواند این پروژه‌های نیمه‌کاره را تکمیل کنند؟
-طرح‌های جهش تولید به چه معناست و منابع اعتباری آن از کجا تامین و اختصاص داده خواهدشد؟
-آیا جناب محمدباقر نوبخت به وعده‌های خویش در سفر قبلی جامه‌ی عمل پوشاندند؟
-آیا احداث چند پل روستایی و یا چند صد متر دیوار ساحلی رودخانه را می‌توان طرح‌های عظیم استانی و متناسب با شان و منزلت و مقام میهمان و البته میزبانان لرستانی تعریف نمود؟
آن‌چه که به‌نظر می‌رسد به عنوان واقعیت و حقیقت بپذیریم این است که میهمان لرستان با دستان خالی هم‌چون سفر دو سال پیش عازم لرستان شده‌اند و تنها سرمایه‌ای که رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای زخم‌های عمیق و مشکلات بی‌شمار مردم لرستان به همراه خویش آورده بود نه برنامه‌ای عملی بلکه بیش‌تر از نوع «گفتار درمانی و تحقق یافتن وعده و وعیدهای انتزاعی» در آینده‌ای است که قطعا نه جناب محمد باقر نوبخت بر صندلی این مقام و مسند خواهند بود و نه مدیرانی استانی در کنار ایشان روبان این طرح‌ها را قیچی خواهندکرد!

نویسنده : مظفر امیدی | سرچشمه : سیمره564(21 بهمن‌ماه1399)
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.