توانا بود هرکه دانا بود
همواره روزگار با سیمره جاری باشید...
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ - 1 محرم 1446
شناسه خبر : 8067
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ | | ارسال توسط :
فرمانده‌ی انتظامی لرستان:

در لرستان سرقت کلان وجود ندارد

در لرستان سرقت کلان وجود ندارد
فرمانده‌ی انتظامی استان لرستان با اشاره به این که آمار سرقت در لرستان کم است، گفت:« استان لرستان در کشف جرایم به‌خصوص سرقت رتبه‌ی اول را در کشور دارد.»

سردار حاجی محمد مهدیان نسب، ادامه داد:« درشهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان روزانه ۱۸ تا ۲۱ سرقت گزارش می‌شود که آمار ناچیزی است و بیش‌تر سرقت موادغذایی و یا اسباب و وسایل هستند.»

وی، افزود:« در لرستان سرقت کلان وجود ندارد و سرقت‌های رخ داده، تمامی خرد هستند. مثلاً سرقت احشام ۱۰ فقره در استان است، در استان‌های هم‌جوار در هر سرقت ۶۰۰ راس دام را می‌برند، اما در لرستان تعداد دام‌ها در ۴ سرقت به هزار راس می‌رسد.»

فرمانده‌ی انتظامی لرستان با بیان این که تا امروز ۲۵ درصد افزایش سرقت در استان لرستان وجود داشته‌است، اظهارکرد:«از ۲۰ هزار و۷۸۶ فقره سرقت، ۱۵ هزار ۷۹۶ فقره کشف شده، که ۷۶ درصد کشف پیش‌دستانه است. بقیه به دایره‌ی کشف حرفه‌ای سپرده شده‌است.»

وی با اشاره به این‌که از این تعداد سرقت ۲۲ فقره مسلحانه بوده‌است، افزود:« ۹۹ فقره به صورت زورگیری بوده که  نسبت به قبل کاهش داشته‌است‌.»

سردار مهدیان‌نسب، با بیان این‌که بیش‌ترین آمار سرقت در استان مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو است، افزود:«در این خصوص ۳ هزار ۵۹ فقره سرقت ثبت شده‌است.»

وی، ادامه داد:«سرقت اماکن خصوص و دولتی دومین رتبه‌ی سرقت را دارد. ما به اماکن دولتی نامه دادیم که مراقب باشند و دوربین نصب کنند.»

سردار مهدیان‌نسب، با بیان این‌که سرقت منزل رتبه‌ی سوم را دارد، گفت:«۲ هزار ۶۳۳ فقره سرقت منزل در طول سال ۹۹ ثبت شده، که نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته اما خب باز هم آمار بالایی است.»

وی،افزود:«بیش‌ترین آمار سرقت منزل مربوط به شمال و شرق استان می‌باشد. برای جلوگیری از سرقت ۱۶ طرح پیشنهادی را فعال کرده و سارق‌های فعال را دستگیر کردیم.»

نویسنده : گروه خبر | سرچشمه : seymare
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.